Černofialové ovoce a zelenina učiní z průměrného běžce sprintera na trati i v posteli

STOCKHOLM – Plody a zelenina obsahující nejtmavší přírodní pigmenty, které je barví do černých a fialových tónů, patří mezi ty nejzdravější. Tato barviva ze skupiny antokyanů totiž fungují jako výkonné antioxidanty a ve spojení s dalšími látkami obsaženými v tmavé zelenině a ovoci můžou výrazně zlepšovat zdraví a kondici. Červená řepa, švestky či borůvky pak při pravidelné konzumaci zlepší fitness člověka, zvýší libido i jeho výkonnost v posteli.

Vědci ze Stockholmu prokázali, že konzumace červené řepy prospívá dvěma cestami. Jednak díky barvivům, která mají silné antioxidační účinky, ale bulvy této okopaniny jsou rovněž bohatým zdrojem dusičnanů, které prospívají cévám a svalům. Tím zvyšují jejich pracovní účinnost, což se pozitivně odrazí jak na sprinterské trati, tak v posteli při sexu.Antokyany samotné mají silné antioxidační účinky a jsou prevencí stárnutí kůže, rakoviny mnoha typů, srdečně-cévních onemocnění i alergií. Bohatým zdrojem těchto barviv jsou červené zelí, tmavé lilky, černé papriky, červené saláty, červená cibule, z ovoce pak hrozny modrých odrůd révy vinné, švestky, borůvky, ostružiny a další.Některé druhy, třeba zelí, borůvky, ostružiny či černofialové papriky jsou krom toho bohatým zdrojem vitaminu C. Ten se ale rychle ztrácí vařením a tepelnou úpravou či dlouhým stáním plodin. Nicméně v zimě se lze spolehnout díky dlouhé skladovatelnosti na červené zelí, řepu, nové tmavé odrůdy mrkví a mražené ovoce – borůvky či ostružiny.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>