ROZHOVOR. Guide: milníkem v mém životě je George Michael a Marc Jacobs

guido-redken

Guido vyrůstal v anglickém hrabství Dorset a vždy se velmi zajímal o styl a módu. Inspirovaly ho módní časopisy přinášející práci významných fotografů, jako jsou Barry Lategan a Bruce Webber, či nizozemského kadeřníka Christiaana, jehož způsob práce ve volném stylu výrazně posouval tehdejší hranice. Začátkem 80. let spolu začaly koexistovat subkultury jako Nová vlna, indie rock či gotické hnutí, a vytvořily tvůrčí prostředí, které změnilo trendy ve stříhání a barvení vlasů. To vše zažehlo Guidův zájem o kadeřnický svět. Svou kadeřnickou přípravu zahájil v roce 1983 v Londýně u Vidala Sassoona, poté pracoval pro salon Clifford Stafford, aby nakonec navázal spolupráci s Davidem Simsem, který v té době pracoval jako asistent fotografa. Na základě této spolupráce v sobě objevil cit a lásku pro kadeřnickou práci v oblasti módy.

Dnes je Guido považován za jednoho z nejkoncepčnějších kadeřníků na světě. V módním a kadeřnickém odvětví je Guido již více jak 20 let významnou osobností a svůj výrazně expresivní styl přenesl na přehlídková mola, do reklamních kampaní módních značek i na stránky vysoce renomovaných časopisů, jakými jsou americké, italské a francouzské vydání Vogue, W a LOVE. Pro výstavu Alexandra McQueena s názvem Divoká krása, která se v roce 2011 konala v Kostýmním institutu newyorského Metropolitního muzea, Guido také navrhl více jak 90 masek a pokrývek hlavy, k jejichž tvorbě využil kůži, šperky, režné plátno, krajky, plst, kožešiny i peří.
Umělecké a technologické návrhářské schopnosti přivedly Guida k partnerské spolupráci se značkou REDKEN, v níž se stal v roce 2005 kreativním ředitelem. Od té doby se značkou REDKEN úzce spolupracuje: vytváří vlasové trendy pro jednotlivé sezóny, působí jako ambasador značky při foceních pro módní časopisy či na módních přehlídkách, reprezentuje Redken v médiích a vytváří klíčové looky pro kampaně značky Redken.

Mezi jeho klienty patří prvotřídní módní návrháři, jako jsou Prada, Versace, Marc Jacobs, Calvin Klein, Lanvin, Balenciaga, Jean Paul Gaultier, Miu Miu, Ralph Lauren, Versace, Donna Karan, Louis Vuitton, a Robert Cavalli. Pravidelně spolupracuje s renomovanými fotografy, k nimž patří Steve Meisel, David Sims či dvojice Mert Alas a Marcus Piggott.

Co je hlavním tématem vlasových trendů pro sezonu 2014/2015?
Barva. V letošní sezoně se vše točí kolem barvy. Velmi extrémní barva, extrémní blond, extrémní červené odstíny, jako u účesů, které jsme viděli u značky Prada. Barva se stala významnou součástí vyjádření účesu. Inspiraci jsem čerpal u kultovních blondýnek, rusovlásek i brunetek a také ze světa animace: animované a komiksové filmy, manga. A pak je tu také minimalistické pojetí účesů, které jsme viděli například na přehlídkách značek Alexander Wang a Celine. U minimalistických účesů máme k dispozici celou řadu technik a produktů, které nám pomohou tohoto efektu dosáhnout. Když je účes minimalistický, neznamená to, že je snadné ho vytvořit. Tyto účesy mají mnoho vrstev, je tu celá řada možností a produktů, díky nimž takto jednoduchý účes vypadá velmi dramaticky. Právě v tom tkví nové pojetí rafinovanosti.

Co klíčového bychom si z účesů této sezony měli odnést?
Úmyslná zdrženlivost, kterou jsme v této sezoně u účesů pozorovali, dokazuje, že i snadné účesy mohou vypadat velmi elegantně. Přestože vlasy byly často upravené jednoduše až nedbale, celkový dojem je velice luxusní a cool. Nešlo nám tentokrát o velké objemné účesy, ale o zdrženlivější eleganci. Pokud ženy chtějí dosáhnout podobného efektu, měly by si pohrát s přirozenou texturou svých vlasů. Stylingové produkty, použité na vlhké či suché vlasy, by měly zvýraznit přirozenou texturu vlasů.

Zdá se, že platinový odstín dnes musí vyzkoušet snad každá žena. Je platinový odstín skutečně pro každého? Komu sluší nejlépe?
Platinový odstín vlasů je v této sezoně skutečně obrovským trendem. Tento odstín víc sluší ženám se světlejším tónem pleti a vlasů. Pokud jsou vlasy příliš tmavé, může barva získat lehce nažloutlý odstín a není dostatečně „severská“.

guido-2014-headshot

Co považujete v této sezoně za dobrý vlasový tip?
Pillow Proof Blow Dry Two Day Extender, který se obvykle používá jako suchý šampon, velmi rád používám na střední délky a konce pro bohatší texturu vlasů. Tento trik jsem použil například při vytváření účesů na přehlídkách značek Alexander Wang a Christopher Kane. Nebojte se trochu experimentovat se svými stylingovými produkty.

Z kterých dívek se podle vás stanou příští velké modelky, jež bychom měli sledovat?
V této sezoně skutečně vyniklo několik dívek, například Anna Ewers, Ophelie Guillerman či Ola Rudnicka.

Jak se cítíte v okamžiku, když zkontrolujete účes poslední modelky, která se chystá vyjít na molo?
Je to fantastický pocit. Vidím všechnu tu těžkou práci, kterou jsme za poslední týdny odvedli při vytváření účesů a celé kolekce. Je to skvělý pocit z dobře odvedené práce.

Co vám v průběhu týdne módy dodává energii? Jak se na něj připravujete a máte nějaké zvláštní rituály?
Vlastně neexistuje žádný způsob, jak se na ten chaos připravit. Týden módy je jako tornádo: když udeří, tak nemáte čas na nic jiného. Dbám na pravidelný pohyb v podobě spinningu a snažím se jíst alespoň jedno zdravé jídlo denně.

Jakým způsobem se podle vás v průběhu let změnil svět zákulisí módních přehlídek – staly se vlasy více nedílnou součástí celkového vzhledu a jsou si návrháři více než v minulosti vědomi toho, co vlasy komunikují a jak doplňují oblečení?
Změny v účesech i módě vždy vycházejí z inspirace, kterou získáme, a to kdekoli. Vždy se vyvíjejí od něčeho, co už jsme v minulosti viděli, po něco nového. Já vždy hledám ten další krok. Vlasy jsou doplněk, nad kterým máme největší kontrolu. Se svými vlasy si skutečně můžeme vytvořit vlastní jedinečný styl, podtrhnout svou individualitu a vyjádřit jejich prostřednictvím nejen sebe sama, ale i své názory.

Odkud čerpáte inspiraci?

Inspiraci nacházím skutečně všude: při procházení ulicemi, přes pozorování architektury, po sledování subkultur a hudby. Je prima, že když člověk hodně cestuje po světě jako já, může čerpat inspiraci v mnoha různých zemích. Každé místo má svůj genius loci, takže se nechávám inspirovat muzei, uměním, výstavami, hudbou, architekturou a designem z celého světa.

VLASY (OBECNĚ)

Jaké produkty máte obvykle vždy po ruce?
Víceúčelový fixační sprej, jako například Redken fashion work 12, produkt chránící vlasy před teplem jako Pillow Proof Blow Dry express primer nebo lotion s tepelnou ochranou satinwear 02 a objemovou pěnu gust 10.

Jak poznáte, který střih či barva je pro danou ženu nejvhodnější? Jaké faktory zvažujete?
Každá žena je jedinečná. Všímám si každého detailu: siluety, osobnosti, barvy pleti a velmi pozorně sleduji detaily obličeje, například jeho proporce.

Je něco, co by ženy se svými vlasy nikdy neměly dělat?
Neměly by si je samy barvit.

Myslíte si, že když jdou ženy ke kadeřníkovi a chtějí změnit svůj vzhled, mívají pro to různé důvody?
Ženy mívají různé důvody ke změně vzhledu, ale ve finále je důvodem snaha být někým jiným, být „novou ženou“, ženy mají rády změnu. Nechtějí se zaseknout u jednoho účesu, je to stejné jako s oblečením.

Pracujete s modelkami z celého světa. Jak si poradíte s vytvářením účesů pro všechny ty různé typy žen?
Předně je to celé o předváděných modelech a pochopení daného typu ženy a charakteru, který má návrhář na mysli, a o poselství, které chce návrhář prostřednictvím navržených oděvů předat. Vždy pracujete s nějakým příběhem a stejně tak je důležité, odkud žena pochází. Musím všechny tyto detaily přesně pochopit, pak jsem pro ženu schopen vytvořit dokonalý účes.

ŽIVOT A KARIÉRA

Ve kterém životním okamžiku jste se rozhodl pro kariéru kadeřníka a proč?
Vždy jsem se velmi zajímal o styl a módu. Inspirovaly mě módní časopisy přinášející práci významných fotografů, jako jsou Barry Lategan a Bruce Webber, či nizozemského kadeřníka Christiaana, jehož způsob práce ve volném stylu výrazně posouval tehdejší hranice. Začátkem 80. let spolu začaly koexistovat subkultury jako Nová vlna, indie rock či gotické hnutí, a vytvořily tvůrčí prostředí, které změnilo trendy ve stříhání a barvení vlasů. To vše zažehlo můj zájem o kadeřnický svět.

Které milníky byly pro vaši kariéru důležité?
Těch milníků je hodně: George Michael, výstava Alexandera McQueena Divoká krása v Metropolitním muzeu, Steven Meisel a David Sims!

Jaké bylo vaše nejdůležitější focení a proč?

Před několika lety jsem fotil Kate Moss pro značku Versace a mou kariéru to posunulo na další úroveň.

Který z looků, jež jste za svou kariéru vytvořil pro přehlídková mola, podle vás nejvíce ovlivnil způsob, jakým si zákaznice upravují vlasy?

Byl to cop spletený na stranu na přehlídce značky Alexander Wang v sezoně Jaro/Léto 2010.

Jakou radu byste dal mladým kadeřníkům, kteří chtějí ve své práci vyniknout?
1) Vždy mějte vše, co potřebujete nebo můžete potřebovat, po ruce a nadosah, tak budete připraveni na vše.
2) Mějte otevřenou mysl. Hodně inspirace čerpám od všech těch skvělých návrhářů, s nimiž pracuji.
3) Buďte dobře zorganizovaní.
4) Je velmi důležité být vždy a všude soustředěný, takže buďte myslí tam, kde jste.
5) Buďte trpěliví a tvrdě pracujte. Pokud máte ego, tak ho neprojevujte.

Na co by se měli mladí kadeřníci soustředit, aby byli úspěšní?

Nejdůležitější jsou určitě vynikající kadeřnické dovednosti! Důležité je ale také mít dobrou pracovní etiku a otevřenou kreativní mysl, umět si stanovit výzvy, zdokonalovat své dovednosti v mezilidské komunikaci a mít vůli učit se od návrhářů, fotografů a dalších profesionálů. A nezbytná je také pokora.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>